ZONdag

28 februari 2016 - Chios, Griekenland

Vandaag een heerlijke dag gehad. Een vrije dag en het was fantastisch weer. Ik ben de dag begonnen met een stukje rennen. Aardig heuvelachtig hier dus dat viel niet mee. Onderweg wel drie gestrande rubberboten tegen gekomen en een berg zwemvesten. De meeste spullen worden gelukkig snel opgeruimd.

Daarna ontbijtje en met de camera gaan wandelen. Chios eiland is bijna 2x zo groot als Texel. Er wonen ong 55000 mensen. Het is hier 1 uur later dan in NL. Wij wonen in een appartement in Karfas, zo'n 5 km ten zuiden van het stadje Chios. We zitten op de derde verdieping, nu nog met drie, vanaf dinsdag met twee, samen met Aaminah, de engels/pakistaanse arts waarmee ik werk.

Beneden woont Claire, de belgisch/franse project coördinator, met daarnaast Remy, de logistiek medewerker en Ahmad de tolk.

Vanmiddag zijn we met een paar gaan zwemmen in de zee. De mensen dragen hier nog allemaal hun winterjas dus het contrast kon niet groter ;) Het water was ook wel koud maar ik vond het goed te doen. Na het zwemmen hebben we nog geprobeerd een bootje uit te graven die op het strand ligt maar daar heb je toch echt een paar grote spades voor nodig = niet gelukt.

Ik vond het fijn zo'n dag vol body work in plaats van brain work. Ook lekker alle tijd voor mails ed. en hoera de wifi doet het prima vandaag.

Ik ben weer fris voor de nieuwe week. Laat maar komen....

1. Janke:
    28 februari 2016
    Fijn, Lotty, dat je het naar de zin hebt. Proberen een goede mix te houden tussen
    brains en body. Je zult nog wel wat tegen komen. Succes. Love
  2. Joannet:
    28 februari 2016
    Ha Lotty, fijn zo,n dagje bijkomen en acclimatiseren! Veel sterkte en werklust komende week / weken. Hier hele weekend ook zonnig, maar schraal windje en 5 graden. Zorg goed voor jezelf ook!! Knuffel van ons
  3. Marion:
    28 februari 2016
    hoofd hart handen. keep the balance lotty. Go!
  4. Withaar:
    28 februari 2016
    Respect dat je dit doet.Groetjes uit Zwartsluis.
  5. Anna Bijster:
    28 februari 2016
    Lotty, wat een avontuur. Heel erg veel succes!
  6. Anneke:
    28 februari 2016
    Goed dat je ook even een rustdag hebt. Wel weer belevenissen. Veel succes deze week.
  7. Rita:
    28 februari 2016
    Hi Lotty, fijn dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad; wel verdiend!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal en hoop dat dat weer net zo positief zal zijn.. toitoi daar en hou je haaks!
    Liefs
    Rita
  8. Dochtertjelief:
    29 februari 2016
    Fijn om te lezen mam! Hou van je
  9. Nita:
    TOPPER
  10. Janet:
    29 februari 2016
    Geweldig dat je dit doet Lotty. Het speelt wel eens door m'n hoofd maar jij doet het ook echt, toppie hoor. Sterkte en geniet van de mooie momenten.
  11. Christel:
    29 februari 2016
    Heerlijk ook even rust en even de tijd om wat te aarden en nieuwe energie op te doen voor de komende dagen. Je zit volgens mij helemaal op je plek daar tussen allerlei mensen met verschillende nationaliteiten en met werk waar je je zo mee weet te verbinden. Liefs christel
  12. Greta:
    1 maart 2016
    Fijn dat je zo'n mooie dag hebt gehad zondag!
    Succes weer voor deze week. Op afstand toch bij je. Veel liefs.
  13. Conny Klont:
    2 maart 2016
    Hoi Lotty, wat mooi dat je dit doet. Heel veel succes daar.
  14. Lucie:
    3 maart 2016
    Lieve Lotty,
    Wat geweldig dat jij je voor dit werk inzet!.
    Pas je ook goed op jezelf.